tml> کاربر گرامی ســلام : برای شادی روح برادران جوانم(نعمت و مسعود رحیـــم زاده)وخواهر جوان سفر کرده ام سمیه رحیم زاده صلواتی عنایت بفرماtext describing the image گــــوش کـــــــــن !!!

 

گوش کن

 


محرم این هوش جز بی هوش نیست       مرزبان را مشتری جز گوش نیست

وقتی که از تو می خواهم که به من گوش فرا دهی وتو شروع به پند دادن می کنی،کاری را نمی کنی که از تو انتظار دارم. وقتی که از تو می خواهم که به من گوش فرا دهی ,وتو شروع به صحبت می کنی تا بگویی که چرا من نباید چنین احساسی داشته باشم.در حقیقت احساس مرا زیر پا می گذاری. وقتی که از تو می خواهم که به من گوش فرا دهی ودر عوض تو احساس می کنی که باید برای حل مشکل من کاری بکنی، منظور مرا نفهمیده ای وبیگانه وار عمل کرده ای.گوش کن! آنچه ازتو می خواهم این است که به من گوش کنی ،نه حرف بزنی ونه کاری بکنی؛فقط گوش کنی.

نصیحت خیلی ارزان به دست می آید،با چند ریال می توانی اندرزها وکلمات قصار بزرگان رادر کتاب یا مجله ای بخوانی.ومن هم می توانم چنین کنم؛من ناتوان نیستم.شاید دلسرد وافسرده باشم.امّا ناتوان نیستم.وقتی که تو برای من کاری می کنی که از خودم ساخته است ونیاز دارم که خودم آن را انجام دهم،وحشت ناتوانی را درمن برمی انگیزی.

امّا وقتی که به سادگی این حقیقت رابپذیری که من چه احساسی دارم بی آن که برایت مهّم باشد که این احساس چقدرغیر منطقی است،آن گاه از تلاش برای مجاب کردن تو دست برمی دارم.سعی می کنم که دریابم که در پس و ورای این احساس بی منطق چه نهفته است؛زمانی که این نکته روشن شود پاسخ خود بخود به دست می آید.دیگر نیاز به نصیحت ندارم.وقتی درک کنم که در پس احساسات غیر منطقی چه نهفته است.معنا پیدا می کنند.شاید بدین سبب باشد که گاهی دعا کردن برای افراد اثر بخش است.زیرا که خداوند بی واسطه با تو سخن نمی گوید وپند واندرزت نمی دهد.خود می فرماید :«بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا» به تو گوش می دهد وحق اقدام را برای تو محفوظ می دارد.پس خواهش می کنم  گوش باشی وبه حرفهایم گوش کنی.اگر هم می خواهی حرفی بزنی؛ فقط جند دقیقه تحمل کن تا نوبت به تو برسدآنگاه من به تو گوش می کنم.

 برگرفته از:کتاب بیماریهای اعصاب وروان آقای دکتر حمیدرضا عطار متخصص اعصاب وروان

 

 



موضوعات مرتبط: نکتــــــــه ها وپنــــــــــــدهانگاه هــــا ونظـــــرها(برگزیده هـــا)
برچسب‌ها: گــــوش کـــــــــن بیماریهای اعصاب وروان آقای دکتر حمیدرضاعطار [ چهارشنبه 17 خرداد1391 ] [ 17:42 ] [ نبی ] 6 نظر

تاريخ : سه شنبه 6 تير 1391 | 2:20 | نویسنده : نبی رحیم زاده |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.